Facebook

Prof. Dr. Yüksel Özkan: 'Değişmeyen tek şey değişimdir...'

26 Aralık 2017 Salı

Share this history on :
BAL-GÖÇ ve B.G.F  Başkanı Prof. Dr. Yüksel Özkan'ın Mestanlı'da düzenlenen şehitleri anma töreninde okunan mesajı:



Sayın Belediye Başkanım davetiniz için teşekkür ederim.
Çok değerli hazirun, 
kıymetli hemşehrilerim.
Çok arzu etmeme rağmen Bursada genel kurulumuz öncesi ve sonrası süreçte kanun gereği tamamlanması gereken işler  nedeniyle  bu törene  katılamıyorum.
Evvela yakın zamanda katledilen çocuğumuz nedenile siz yasta  olan Mestanlı hemşehrilerimin ve ailesinin  acısını paylaşıyorum.
Allah rahmet etsin.
Başınız sağolsun, yakınlarına Allahtan sabır diliyorum.                      

24 Aralıkta Eyridere Sütkesiğinde daha sonra Killi de Türkan çeşmede  ve bugünde Mestanlı meydanında şehitlerimizi anma törenlerine katılan ve bu davanın ruhuna sahip çıkan siz sevgili kardeşlerimi en içten kalbi duygularımla selamlıyor ve kutluyorum. 
Hak, Özgürlük mücadelesinin yıl dönümünde tüm Demokrasi Şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz. Ruhları şaad olsun. Şehidlerimizin ruhları Bulgaristan  Demokraksinin ışığı ve meşalesi oldu ve olmaya devam edecek.  Karanlık totaliter rejimin sayfaları geride kaldı.

Biz Bulgaristan Türkleri rövanşist değiliz, sevgi ve hoşgörünün Balkanlarda temsilcisiyiz. Geçmişe takılıp kalmayız aydınlık  gelecekler için birlik ve beraberlik ruhu ile mücadele ederiz. Biz  bu toprakların asli unsurlarıyız, Bulgaristanın sevdalısıyız. Bu ülkeninde  birinci sınıf vatandaşı olmak istiyoruz. Kurumlardaki ayrımcılığın sona ermesi en büyük arzumuz . Biz demokrasi sevdalısı bir toplumuz.
Etnik ve dini kökene dayalı her çeşit uygulamalara karşıyız.
Bulgaristanz'daki farklılıklarımızı biz bu topraklarda ve AB coğrafyasında  zenginlik olarak görüyoruz, ayrımcılığa karşıyız. Biz Federasyon olarak Bulgaristanın bir Ocak 2018 yılında  başlayacak olan AB dönem başkanlığına var gücümüzle destek vereceğiz.  Dilimizi, dinimizi, kültürümüzü korumak suç mu? Bunu yaparken bizleri totaliter rejim yok etmeye calişmadımı? Acılar ve göz yaşı dolu karanlık Jivkov  tarihten ders alıp birlik ve beraberlerliğimizden ödün vermemeliyiz. Dört yıl  önce  soğuk ve donducu  bir kış günü bu meydandaki anma töreninde   "değişmeyen tek şey değişimdir, birlik ve beraberlik altında bunu yapın, bu çatı altında mücadelenizi verin" demiştim. Yine aynı dileklerimi Federadyonumuz adına  tekrar etmek istiyorum . Değerli kardeşlerim yaklaşan 2018 yenı yılınızı kutluyorum. "Birlik ve Beraberlik" yılımız olsun inşallah.  Hepinize sevdikleriniz ile beraber sağlık, başarı, bereket ve mutluluklar diliyorum. Bulgar kardeşlerimizin de Koleda bayramını ve yeni yıllarını en içten sevgi ve saygılarımla  kutluyorum. Hepinize sevgi ve Saygılarımla. 

Prof. Dr. Yüksel Özkan
BAL-GÖÇ ve B.G.F  Başkanı

Bursa